Hradi, Gjáfar m.fl.

Alla inlägg under februari 2010

Av Liz - 25 februari 2010 11:30

Red idag mot nickbo hållet och sen förbi mot hårsbäck

en bit och sen hemåt red mest i tölt och trav idag men

även i skritt och galopp... de gick bra.. 

Av Liz - 24 februari 2010 12:00

Idag red jag mot Nickbo hållet och även förbi de gick bra

red mycket i tölt och galopp så han blev rätt trött...

men red även i trav och skritt..

Av Liz - 19 februari 2010 13:31

Idag så red jag Hradi till Nickbo och tillbaks...

de blev mest trav och galopp till Nicbo de gick bra

red även lite  i tölt och skritt.... de gick bra..

på vägen tillbaka blev de mest tölt och galopp..

men även lite skritt... nästan hemma så svängde jag ut

Hradi på åkern han vill inte riktigt följa med för han ville gå hemåt

istället men ne de fick han inte så när vi väl kom ut på vägen

till åkern så tänkte jag välja galopp men jag bestämde mig för att

skritta till åkern...


Väl framme vid åkern svängde jag till höger och satte Hradi

i galopp och de gick bra vi galoppera ca 100 m sen bröt jag av

till trav (eftersom jag skulle rida i snön på åkern i skritt trav

och galopp...) trava ca en halv kilometer  sen skritta jag ca 300 m

sen satte jag honom i galopp och galoppera ca 50 m sen skritta jag

honom igen och skrittade ca 800m sen galoppera vi sista biten

till vägen hemåt som var ca 800 m ev. sen skritta vi hemåt ( på

vägen upp till åkern) hela arbetspasset på åkern gick jätte bra

tycker ja...


Hradi fick filt på sig när han kom in..

Av Liz - 18 februari 2010 13:45

Idag red jag ut tillsammans med min arbetsledare,

red mot Nickbo och förbi Nickbo halvägs mot Myrkarby..

de gick bra red i mest tölt och galopp idag med men

även lite trav och skritt och som sagt de gick bra..


sen red vi hemåt och då blev de oxå mest tölt och galopp

men även då vart de lite trav och skritt.. sen när vi

nästan var hemma vid stallet så fick jag skritta upp mot

gärdet och sen tillbaks och de gick bra de med.



Hemma i stallet sen fick Hradi ute täcke på sig och fick

sen gå ut till Kompisen och de gillade han säkert om inte han

så i alla fall kompisen...

Av Liz - 17 februari 2010 13:45

Hej på er nu har min långa sjukskrivning tagit slut..

så nu är jag tillbaks hos Hradi och jobbar/tränar honom igen,

känns rätt skönt faktiskt... åh jag tror Hradi tycker de e kul

han med att jag är tillbaka hos honom igen men jag vet ju inte

men de verkar så.. men de är även ganska kul och vara tillbaks

på jobbet oxå... men i alla fall tillbaks till de jag egentligen

ska skriva..




Idag red jag ut på Hradi red bort en bit till Nickbo och sen mot Fnysinge

de gick bra red mest i tölt för precis just den dagen var de bäst för

mitt skadade knä/ben för annars studsade de så mycket och slogs till

i sadeln inte skönt... men i alla fall så jag red mest i tölt och galopp

men prövade även några steg i trav men de funka inte så jättebra

inte förän Hradi längde sina steg i trav då gick de bättre..



Vände sedan vid Nickbo och red då mot Fnysinge de gick bra, red mest galopp

just då, de funkade jätterbra mötte mamma med bilen vid fnysinge hejade

på henne och sen vände mig hemåt och på hemvägen red jag Hradi

mest i tölt de var ju skönast så och han skötte sig jättebra...

när vi väl var hemma fick Hradi filt på sig....

Presentation


Här är jag Fródi Frá Vestra-Geldingaholti f.2001

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards