Hradi, Gjáfar m.fl.

Alla inlägg under december 2010

Av Liz - 8 december 2010 12:15

Efter att jag ridit Hradi så bytte jag till Asse, tog in Asse gjorde i ordning honom och sen begav jag mig ut mot åkern red ut till åkern i tölt och även nästan hela åkern de var bara sista biten av åkern jag galopperade på de gick bra, tog sen ett varv till på åkern och då red jag honom i mest galopp men även lite tölt och även de gick bra, red sen hemåt mot stallet och då red jag honom i skritt mest men även lite tölt men mest skritt och de gick bra ledde in honom i stallet pysslade om honom och sen lade jag dubbla täcken på honom ett fleéce täcke och sen ett ytter täcke ledde ut honom till kompisen och sen åkte jag hemåt hejdå..

Av Liz - 8 december 2010 11:15

Idag red jag ut på Hradi mot ´fnysinge och vidare mot hårsbäcksdalen, de gick bra jag re dhonom mest i tölt och ökad galopp med tanke på att han ska få upp sin kondition och orka längre pass sträckor.. så de vart som sagt  bara ökad vä galopp och tölt vi träna på både till och från hårsbäcksdalen, på hemvägen fick Hradi ngt fnatt så han stack en bit men fick ganska snart ner honom igen och de var tur.. sen fortsatte vi och träna på ökad galopp och tölt vi prövade även höger galoppen men den avr inte såbra antingen vart de korsgalopp eller så valde han hellre vä galoppen men en gång fick vi in höger galopp men de var inte så lång sträcka men de var en bit i alla fall.. får med andra ord öva mer på höger galoppen.. väl på stallplanen igen fickjag gå in i stallet pysslas om och sen fick jag ett fleéce halstäcke på mig de var mysigt och sen fick jag stå inne..

Av Liz - 3 december 2010 12:30

Jag red ett varv med Asse på ovalbanan i tölt, sen red jag ut på åkern som är ifrån/mot ovalbanan beeroende vilket håll man rider ifrån.. i alla fall där red jag i travoch lite tölt sen red upp vi upp till den stora åkern där vi brukar rida i vanliga fall, och där red jag ett varv i galopp och trav, tölt och lite skritt de gick bra och han var riktigt duktig, efter  varvet sen så red vi hem mot stallet i trav och tölt.. red in i paddocken och där tränade vi på en del skänkelvikningar och de gick riktigt bra förutom en gång men de fixade vi till snart, sen red jag Asse i lite volter och sen i lite böjningar av hörn och de gick bra de med sen skritta jag av honom och gick in i stallet och pysslade om honom sen fick han sitt täcke på sig.. god fortsatt e.m

Av Liz - 3 december 2010 11:45

Idag red jag ut på Åkern med Hradi, red honom mest i tölt och galopp, de gick bra han skötte sig jättefint vi red två varv på åker, sen red vi in på en annan åker (som går mot ovalbanan) där red jag mest i galopp, framme på ovalbanan så red jag två varv i tölt och trav de gick riktigt bra sen red vi hemåt och in i paddocken och tränade på lite skänkelvikningar, de gick hyfsat bra hehe närvi hade hållt på med skänkelvikningarna etttag då blev då bättre och då slutade jag och red upp mot stalle klev av och ledde in honom i stallet och pyssla med honom och sen lade jag ett fleéce hals täcke på honom och gav honom sin lunch och så bytte jag häst....

Av Liz - 2 december 2010 12:00

Red Hradi mot Nickbo idag och lite förbi och även idag hade vi sällskap av Anti, de gick bra red Hradi mest i tölt men även galopp och de gick bra han går fint..

de blåste lite kallt och var ca -17 grader ute så min, Antis och Hradis värme vart rimfrost på en gång synd att jag inte hade kameran de såg jätte läckert ut, i alla fall sen på vägen hemåt red jag oxå mest i tölt men även lite galopp... väl hemma vid stallet igen så ledde jag in Hradi pysslade om honom och sen lade jag en filt på honom och så fick han sin lunch... god fortsatt e.m

Av Liz - 1 december 2010 11:45

Idag red jag mot Nickbo som sagt och lite förbi de gick bra, jag red Asse i mest tölt men även lite trav och galopp, och de gick bra han skötte sig jättefint  och vi hade lite sällskap av en hund med oss oxå Anti och de gick bra de med, på tillbaka vägen hem vart de oxå mest tölt men även lite trav och galopp väl hemma i stallet så red jag Asse lite i paddocken och gjorde lite skänkelvikningar, lite vändingar m.m sen hoppa jag av och ledde in honom till stallet där blev han ompysslad och fick sin lunch och ett täcke på sig de var lite för litet men men hans matte kom precis in då och sa de, det där gick ju riktigt bra och de såg fint ut och sen tala hon oxå om att Asse hade ett annat täcke så nu vet jag de till nästa gång ;) hehe och jag talade om för hans matte oxå att det även kändes bra och de var skojigt och höra tyckte hon så vi är nog alla nöjda med träningen idag hehe..

Presentation


Här är jag Fródi Frá Vestra-Geldingaholti f.2001

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards