Hradi, Gjáfar m.fl.

Alla inlägg under augusti 2010

Av Liz - 31 augusti 2010 11:15

Idag red jag Hradi mot Nickbo banan de gick bra red honom i tölt och galopp

mest dit... när vi kom intill Nickbo banan så red jag in påp banan och red

i tölt i ca 300 meter sen satte jag honom i galopp och han rusade iväg (hanterbart) och hade öron framåt hehe undra om hade saknat att sträckas

ut i galopp på travbanan i högt tempo, jaja vi galopperade nästan hela banan,

 i mitten på bortersta långsidan så saktade vi ner till tölt och de gick riktigt bra hehe (red med 170 gr boots) töltade fram till öppningen och sen sakta jag ner och skritta en bit sen satte jag han i tölt de gick bra.. töltade ända till första kurvan sen satte jag honom i galopp igen och den här gången rörde han sig i lite mer samlat tempo.. saktade sen ner till tölt igen i sista kurvan upptäckte att jag hade tappat hans boots så de var bara och rida runt banan igen och leta efter den men nej inget boots, hoppade av honom och gick hela banan och kolla efter bootset men ne inte ens då hmm satte mig upp igen och letade vidare efter den på andra ställen men ne inget boots, slutade och leta efter bootset ca en halvtimme-50 min efter de avslutade ridpasset red hemåt talade om för handledaren och tjejerna där att jag hade tappat hans ena boots.. sen skötte jag om Hradi... och pussade lite på honom släppte ut honom sen åkte hemåt...


bye bye..

Av Liz - 17 augusti 2010 17:30

Reds mot travbanan idag igen de gick  hyfsat bra för Hradi var lite

spänd under turen för att de troligen blåste för mycket...

kom till´travbanan red i höger varv,reds mest i galopp första varvet

men även lite tölt, andra varvet var de mest tölt i men även lite galopp..

de gick bra han hade öronen pekade rakt fram båda varven de var skoj

och han ansträngde sig verkligen bra.. hehe är så nöjd...

red även i trav, tölt, galopp och skritt på vägen till banan och på vägen

hem ifrån banan... väl tillbaks på björsbo så tog jag va honom grejerna

pysslade om honom ordentligt och sen gav jag han sin krafft..

sen efter en timme fick han gå ut till kompisen... god kväll..


Av Liz - 14 augusti 2010 12:15

Idag red jag ut med Hradi mot Nickbo,

och svängde in på travbanan och red två varv, ett varv

i galopp och sen ett varv i trav och tölt... han blev rätt varm.

Red sen hemåt i tölt... när vi kom hem fick han duschas av äta

upp sin sista tuss hö och sen fick han gå ut till Máni och Dráumur (dom

han går med just nu) ...

Presentation


Här är jag Fródi Frá Vestra-Geldingaholti f.2001

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards