Hradi, Gjáfar m.fl.

Alla inlägg under mars 2010

Av Liz - 26 mars 2010 11:15

Idag red jag ut mot Nickbo och sen vidar förbi Myrkarby ska väl kanske

börja rida åt andra hållet så stackars Hradi inte tröttnar hehe...

jaja de blev i alla fall mest galopp och ökningar och minskningar på tölt idag och de gick bra.. vi övade även på trav de behövs ju    hehe

när vi sen hemåt vände så blev de mest trav och lite tölt och så lite galopp

nästan framme där hagarna börja så satte jag Hradi i tölt för jag såg att

arbetsledarens tjej stod och titta så då satte jag som sagt Hradi i tölt och

visade de bästa vi kunde i både ökningar och minskningar så när vi svängde

in på stallplan så frågade hon mig om hur jag tyckte att de gick

jag sa de gick rätt bra hon sa då rätt bra? de gick ju fantasktigt  bra

jag bara tacka och log åt henne hehe... jag  skrittade sen av honom

ett varv utanför paddocken och sen två

eller tre varv i paddocken + lite skänkelvikningar och sånt de gick bra han

gör de så gärna... efter ett tag sen så fick han komma in få täcke på sig och sen ut till kompisen de gillade dom hehe (hästarna alltså) HA DE BRA

KRAMAR LIZ

Av Liz - 25 mars 2010 11:15

Vi red mot Nickbo och sen vidare mot Myrkarby

strax före Myrkarby stanna vi till och sen vände hemåt..

red mest i tölt och galopp lite trav men inte mycket måste

träna vidare på de och sen (hehe just ja mina hälar måste

jag tänka mer på hehe) så skritta vi sista biten hemåt...

Av Liz - 24 mars 2010 11:45

Idag red jag med Hradi mot Nickbo förbi Myrkarby och sen

en bit mot Vittinge de gick bra red i galopp och tölt..

Han skötte sig riktigt bra hehe stolt över de längtar tills vi

kanske får ställa upp på tävlings banorna hehe   

Av Liz - 21 mars 2010 19:22

Hradi fick stå idag p.g.a snöyran de skulle

annars ha varit svårt att rida p.g.a att du knappt har någon

sikt och p.ga att de blev otroligt mycket snö överallt att

du knappt såg vart dikena gick men så kan de va så som

sagt Hradi fick stå idag...

Av Liz - 20 mars 2010 18:15

Red på en kvällstur mot Nickbo de gick bra förutom

på ett ställe där tölta vi på och de såg helt ut sen helt

plötsligt så föll Hradis ena framfot ner i en grop de var

jätte läskigt men de gick bra som tur va...

sen när vi red tillbaks hemåt kollade jag noga omkring för

att verkligen se till så att vi inte trampade eller snubblade i några fler

obehagliga gropar som helt plötsligt ramlar in när man bara sätter en hov på

den.. men de gick bra i alla fall, ja red honom bara i tölt och galopp idag...

sen fick han ute täcke på sig och fick gå ut till kompisen...

Av Liz - 19 mars 2010 18:54

Idag fick han vila...

Av Liz - 18 mars 2010 11:45

idag red jag  oxå mot Nickbo och myrkarby och sen vidare lite mot

hårsbäck de gick bra red mest i tölt och mest i trav men även

galopp sen när vi kom tillbaks till stallet så fick han filt på sig och

fick stå inne-..

Av Liz - 17 mars 2010 20:30

Idag red jag ut med min arbetsledare och hans/våran hjälpreda..

de gick riktigt bra Hradi töltade på skitfint i både mellan och ökat tempo

hehe de var häftig känsla måste jag säga att han kunde gå så bra

men då med draghjälp hehe ;) sen när vi kom tillbaks till stallet fick jag rida vidare en bit för att galoppera Hradi men de gick bra.. hehe

sen fick han komma in och få ute täcke på sig och gå ut till kompisen..


Presentation


Här är jag Fródi Frá Vestra-Geldingaholti f.2001

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards