Hradi, Gjáfar m.fl.

Direktlänk till inlägg 14 mars 2015

Hjälpte Ma i stallet

Av Liz - 14 mars 2015 07:30

Morgonfodra, packa hö påsar fyllde på vatten bortstade av Alice och Idunn

massa damm och lera försökte ta bort en del fäll päls på Alice, dela Leiknirs man m.m

Lunchfodra och halmade i två av lösdrifterna, åt lunch grilla korv och umgicks med Ma och familj

Red sen ut på Hind och Gjáfar Ca fick förstås prova Gjáfar i paddocken först de gick ganska bra,

Red i alla fall sen ut mot Myrkarby vi skrittade mest men de blev lite trav och tölt lite då och då oxå,

Vände hemåt hemma så pysslade vi om Hind och Gjáfar och precis nästan när jag är klar med Hind

så kommer Ma o M ner och frågar om jag är redo jag svarar har precis blivit klar med Hind men 

jag skyndar mig hämtar Hradi gör ren honom och sätter på boots 200gr tar ner honom till paddocken 

och börjar träna honom lite ut kommer sen Ma M C och Leiknir Ma böjer och fixar lite med Leiknir

Och sen börjar Ma hålla lektion med mig och C, jag får träna tölt på volt och trav på fyrkanten men de blir

väldigt lite trav men då och då kommer de trav, fick sen galoppera bort på vägen mot Fnysinge först

sen skulle jag ta en galopp hemåt men då stack Hradi de tog en liten stund och få stopp på honom

men jag fick stopp tillslut men då lossna nackstycket, får stanna och kliva av alla tror jag ramlat av

men aja jag fixade tillslut nackstycket upp igen och galopperar hemåt förklarar för Malin vad som

hände. Rider sen till ovalbanan för Ma ber mig att göra det,

hon förklarar en del för mig och sen kör vi jag rider in på ovalbanan i skritt byter till tölt en bit och sen skritt

och sen tölt igen Ma kallar de Lydnadsövningar, sen i bortesta kurvan starar jag än en gång Hradi i tölt

sen galopp och innan kurvan tar slut lägger jag ner Hradi i pass :) Ma nöjd men talar om att Hradi trampat av och sönder bootset så jag får rida upp till stallet sätta på nya boots (240gr) rider ner till ovalbanan

får göra samma procedur igen alltså först lydnadsövningen och sen innan slutet av kurvan får jag lägga

Hradi i pass igen men denna gång vart de sent men de gick, Ma nöjd får nu rida ett femgångs prog. (hade

dock svårt med traven då mer än sist men de gick fick i alla fall två långsidor med trav)  

utan skritt när jag börjat galopperat ber Ma mig att lägga honom i pass på långsidan mot gärden och skog

lägger en bra pass så får bromsa upp honom och sen driva fram han i galopp igen och lägga en till

pass på den sidan Ma super nöjd sa till mig den där den där passläggning var snygg liz nu blir de inge mer pass 

för idag skrittar snällt av honom nästan två varv på banan och sen skrittar hemåt. Måste säga att detta 

var riktigt häftigt har aldrig lagt pass så men gör 3 av 4 bra passläggningar förutom att en vart sen och 

1 av 4 blev jättesnygg enligt Ma härlig känsla :) måste jag säga nu längtar och hållerjag tummarna för att

de håller den 3 april då de gäller på riktigt :) efter detta äventyr rider Ca Teitur och C joggar med,

jag själv börjar lägga in kvällshöet och förbereda för kvällen, när Ca och Teitur och C kommer tillbaks

börjar vi plocka in hästarna och fodra kvällen sen bär de av hemåt. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liz - 19 juni 2016 18:00

.......från början att longera eller tömköra men ändra mig i sista stund och red i paddocken istället. Vi tränade mest bara på skänkelvikning båda sidorna, små volter, stora volten och ridvägar det gick bra, vi öva även på tölt men ja det blev in...

Av Liz - 18 juni 2016 17:00

VI red ut lite längre idag och bara njöt av naturen och bus, pytte lite tölt träning vart de men det gick inget vidare vi får öva mer, men vi red ut egentlign bara för att njuta av naturen och lite bus, det var trevligt. mamma följde inte med den...

Av Liz - 17 juni 2016 17:00

Idag red jag Fródi på en kort uteritt med träning av tölt men jag måste bli bättre på den med Fródi, den var lite ojämn och lite för snabb om jag förstod rätt så vi får jobba vidare på den jag och Fródi. Mamma följde med ut och gick. ...

Av Liz - 13 mars 2016 14:30

Idag red jag även ut på Hind vi hade lite diskussioner men de gick annars bra. :D ...

Av Liz - 12 mars 2016 14:00

Idag red jag ut på Fródi med N som red på Alice det gick bra hon skötte alice fint och Alice skötte  sig fint gentemot N så vi var båda nöjda med denna  ridtur. :D ...

Presentation


Här är jag Fródi Frá Vestra-Geldingaholti f.2001

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards