Hradi, Gjáfar m.fl.

Alla inlägg under april 2013

Av Liz - 6 april 2013 07:30

Idag så började morgonen med fodring sen släppte jag ut alla, efter de mockade cim och en kompis,

under tiden dom gjorde de så plockade jag ut massa is ur alla vatten baljor, och hade sönder isen

i vattenkopparna i alla lösdrifter, sen fyllde cimoch kompisen på vatten i alla baljor under

tiden packade jag massa hö, efter höpackningen var det snart lunch dags då smörjde jag in Idúnns sår,

borstade av en häst som kommit in från en ridtur, släppte ut den när den var borstad

och sen tog jag in två hästar åt en som skulle tvätta deras mugg, sopade sadelkammaren och

sen släppte jag ut dom som blilvit tvättade,  kompisen och cim höll då på och kratta gången mellan

alla hingsthagarna jag kom och hjälpte till med det ett tag och sen var de dags att luncha,

så då tog jag in en som skulle äta inne gjorde i ordnings hans mat och sen lunchade jag lösdrifterna

medans cim och kompisen luncha de andra.. Vi åt sen lunch när hästarna var fodrade.


Efter lunchen gick jag till kaninerna gav dom hö sen halma hos dom sopade gångarna hos

dom medans cim och kompisen tog upp de sista på gången mellan hingsthagarna ioch sen såg

jag dom gå iväg mot fnysinge för att jobba med kompisens häst. Under den tiden dom jobba

med kompisens häst fixade jag manarna på två hästar och sen kom kompisen och cim tillbaka,

då packade dom de fem sista höpåsarna som jag inte hade packat och sen tog vi de lugnt från och till 

och sopade caféterian gjorde jag under en en av stunderna vi tog de lugnt sen sopade jag lite då och då

i stallgången och sen börja jag lägga in hö i boxarna för kvällen vid ca kvart i sex tio i sex,

sen blev kl, sex då börja jag plocka in alla hästarna och smörjde även mugg då på tre st hästar

som hade det,och sen fodra vi kraftfoder och sen när de var klart rörde vi oss hemåt.

Ingen ridning denna gång men de är ok :)



Av Liz - 1 april 2013 07:15

Idag fick jag och cim ett pressat schema på morgonen men vi överlevde det,

börja med att fodra alla och sen släppa ut alla vartefter och vissa smörjde jag muggen på..

Sen när de var klart fick vi mocka fort som attan för de skulle vara en kurs kl.halv nio och då

ska allt vara klart så de vart stressigt för utsläppet vart klart ca åtta, när de  var klart så

packade jag hö och hällde upp i lunch vagnen sen halma vi lösdrifterna, sen luncha vi hästarna..

åt lunch och fika sen fixade jag manen på två hästar, fodra kaninerna och halma åt dom sen red

cim Asse på ovalbanan, de gick bra för dom, hon tränade på tölt mest men även trav och skritt..

När hon var klar pyssla hon om Asse sen var de lite ont om jobb framtill insläppet men vi njöt

en del av solen m.m sen vid sex tio över sex börja vi lägga in höet i alla boxarna och sen börja vi

släppa in och även då fixade jag muggen två hästar. sen fodra vi alla och sen rörde vi oss hemåt.


Bilder... kommer sen...


Presentation


Här är jag Fródi Frá Vestra-Geldingaholti f.2001

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards