Hradi, Gjáfar m.fl.

Alla inlägg under januari 2013

Av Liz - 25 januari 2013 08:30

God morgon på er var och jobba på landet idag, kom dit mocka, fixade vattenkoppar, stoppade in

hästar i skritt maskin och vart tyvärr lite fördröjningar här och där under hela dagen,

fråga mig inte varför för de vet jag inte tyvärr, sopade stallgången m.m. 

Sen stoppade jag in nya hästar i skritt maskinen...

Gjorde i ordning lunchen och luncha hästarna fixade en del till. sen åt jag lunch packade

ihop höpåsar m.m. skulle gjort två hästar fina till lördagen men hann bara med en,

fixade den så gott jag hann och kunde, sen var de dags och ta bussen hem till enköping.

Är ganska sur på mig själv för idag hoppas jag fixar de bättre nästa gång, surheten försvann 

sen när jag kom till mormor och hälsade på hennes och min hund men jag hoppas att de blir

bättre gjort nästa gång jag jobbar där.. Så de vart ingen ridning idag men de är ok..

ha en bra dag alla.

Av Liz - 11 januari 2013 08:30

Godmorgon åkte till landet och jobba lite, jag mockade och fixade lite vatten, och gjorde i ordning

lunchen sen tog jag in fyra hästar i skrittmaskin, de gick bra, sen plockade jag in lite hästar åt en

som skulle rida, sen borstade jag och putsade rent en häst som skulle visas för en person, tog ut

dom som gick i skritt-maskinen sen borstade jag och putsa lite till på hästen som skulle visas sen

gick jag in och åt lunch. Efter lunchen greja jag med lite annat och sen red jag ut på Idúnn med

stallets ägare, han red då en som heter Mökkvi vi red ut mot NIckbo och lite mot myrkarby men sen vände vi,

vi red i skritt, trav, galopp och tölt de gick bra fast på hemvägen vart Idúnn lite het på gröten så

jag fick lugna ner henne litet tag innan vi kunde fortsätta... men skoj tyckte hon nog de var, jag tyckte de

i alla fall ;P väl hemma vid stallet skritta jag av Idúnn ca 1.5 varv sen gick jag in och pyssla om henne

och la täcke på henne och sen plocka jag ut några hästar och sen åkte jag hem. 


Presentation


Här är jag Fródi Frá Vestra-Geldingaholti f.2001

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards