Hradi, Gjáfar m.fl.

Direktlänk till inlägg 1 september 2010

Även idag vart de träning på Nickbo banan..

Av Liz - 1 september 2010 10:45

Även idag red jag till Nickbo banan och träna.. på Banan så satte jag Hradi

i tölt han reds även mest i tölt på vägen till banan (idag utan 170 gr bootsen)

de gick bra, så på banan då rå så red jag honom i tölt ända till bortersta långsidan

sen satte jag honom i galopp de gick bra han satte igång i samlad galopp på en gång vi galopperade hela bortersta långsidan sen på kortsidan saktade jag av

till tölt igen och töltade ända till öppningen gick rikigt bra faktiskt.. sen  så

red jag in på andra varvet på banan red då mest i tölt red faktiskt hela banan i tölt de gick riktigt riktigt bra han var taktfast och väldig villig att arbeta så nöjd så han tuggade bettet till vitt av skum hehe roligt när hästar gör så.. sen vid öppningen igen vände jag och gick i skritt en bit tillbaka på banan och

 hittade bootset då, de var skönt,

så nöjd, med bootset i fickan så red jag hemåt med Anti i hälarna(han följde med nämligen både idag och igår) i skritt ända hem till björsbo nästan red en bit i tölt och sen skritt igen.. tog hand om honom och pysslade med honom och sen lät honom stå inne en timme ca sen släpptes han ut...

god eftermiddag...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liz - 19 juni 2016 18:00

.......från början att longera eller tömköra men ändra mig i sista stund och red i paddocken istället. Vi tränade mest bara på skänkelvikning båda sidorna, små volter, stora volten och ridvägar det gick bra, vi öva även på tölt men ja det blev in...

Av Liz - 18 juni 2016 17:00

VI red ut lite längre idag och bara njöt av naturen och bus, pytte lite tölt träning vart de men det gick inget vidare vi får öva mer, men vi red ut egentlign bara för att njuta av naturen och lite bus, det var trevligt. mamma följde inte med den...

Av Liz - 17 juni 2016 17:00

Idag red jag Fródi på en kort uteritt med träning av tölt men jag måste bli bättre på den med Fródi, den var lite ojämn och lite för snabb om jag förstod rätt så vi får jobba vidare på den jag och Fródi. Mamma följde med ut och gick. ...

Av Liz - 13 mars 2016 14:30

Idag red jag även ut på Hind vi hade lite diskussioner men de gick annars bra. :D ...

Av Liz - 12 mars 2016 14:00

Idag red jag ut på Fródi med N som red på Alice det gick bra hon skötte alice fint och Alice skötte  sig fint gentemot N så vi var båda nöjda med denna  ridtur. :D ...

Presentation


Här är jag Fródi Frá Vestra-Geldingaholti f.2001

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards