Hradi, Gjáfar m.fl.

Direktlänk till inlägg 6 mars 2015

Idag red vi ut.

Av Liz - 6 mars 2015 16:00

Idag följde N med hon fick rida Gjáfar hon tränade lite på honom i paddocken sen red vi ut.

Jag red Hradi tränade mycket volter och böjningar på honom, sen red vi ut.

C red Teitur arbetade mycket med honom i paddocken sen red vi ut.

Vi red mot Nickbo i trav, tölt och skritt när vi kom fram till Nickbo vände C och Teitur

Jag och N red vidare nästan mot myrkarby i skritt trav och tölt sen vände vi hemåt och då stack Hradi

med mig men fick stopp på honom ganska snart som tur var, rider tillbaka till stackars N

som är lite skakis och rädd, vi klev av och gick en lång lång bit och bara prata med varandra,

men sen klev vi upp igen och red vidare hemåt i trav och tölt och jag fick jobba hårt med att 

hålla Hradi i schack för att han inte skulle sticka igen möter C på  Hind i närheten av stallet,

och undrar om de gått bra och jag sa de förutom att Hradi var lite pigg och så har de gått bra.

Hemma vid stallet lämnar jag av Gjáfar och N och rider sen en bit till på Hradi för att han inte ska 

tro att de är ok och sticka sådär ibland. Sen rider vi hemåt och in i stallet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liz - 19 juni 2016 18:00

.......från början att longera eller tömköra men ändra mig i sista stund och red i paddocken istället. Vi tränade mest bara på skänkelvikning båda sidorna, små volter, stora volten och ridvägar det gick bra, vi öva även på tölt men ja det blev in...

Av Liz - 18 juni 2016 17:00

VI red ut lite längre idag och bara njöt av naturen och bus, pytte lite tölt träning vart de men det gick inget vidare vi får öva mer, men vi red ut egentlign bara för att njuta av naturen och lite bus, det var trevligt. mamma följde inte med den...

Av Liz - 17 juni 2016 17:00

Idag red jag Fródi på en kort uteritt med träning av tölt men jag måste bli bättre på den med Fródi, den var lite ojämn och lite för snabb om jag förstod rätt så vi får jobba vidare på den jag och Fródi. Mamma följde med ut och gick. ...

Av Liz - 13 mars 2016 14:30

Idag red jag även ut på Hind vi hade lite diskussioner men de gick annars bra. :D ...

Av Liz - 12 mars 2016 14:00

Idag red jag ut på Fródi med N som red på Alice det gick bra hon skötte alice fint och Alice skötte  sig fint gentemot N så vi var båda nöjda med denna  ridtur. :D ...

Presentation


Här är jag Fródi Frá Vestra-Geldingaholti f.2001

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards